Winkelpromotie via een narrowcasting display in je winkel

Als retail ondernemer ben je vooral bezig met de dagelijkse gang van zaken: bestellingen plaatsen, schappen bevoorraden, klanten helpen en afrekenen. Op rustige momenten denk je na over je marketing en promotie.

Onze ervaring is dat ondernemers dan vooral nadenken over traditionele promotiekanalen, zoals folders, huis-aan-huis-bladen en dergelijke. Soms komt een leverancier met mooi promotiemateriaal, dat al snel een plaatsje in de winkel vindt. Neem nu de controle over de reclame in je winkel door een display in te zetten.

Promotiedisplay, is dat nieuw dan?

Als je al een tijdje meeloopt in de retail is de term display niet nieuw voor je. In elke winkel zijn wel kopstellingen en speciale plekjes gemaakt voor tijdelijke acties: de displaystellingen. Door producten op deze prominente plaatsen te leggen worden ze door klanten goed gevonden.

Het nieuwe is echter dat je nu ook kunt kiezen voor een narrowcastingsysteem: een scherm waarop promoties, reclames en andere dingen getoond kunnen worden. Narrowcasting is dynamisch en flexibel, je kunt het inzetten zoals voor jouw bedrijf het beste is.

Sommige winkels wisselen de commerciƫle boodschappen af met sfeerbeelden ter versterking van de retail beleving of om een merk te promoten. Andere retail ondernemers gebruiken nieuwsberichten om de aandacht te trekken zodat de reclames beter gezien worden. Andere winkels kiezen ervoor om alleen reclames te tonen.

Een narrowcasting scherm op je winkeldisplay?

Is het ook voor jouw winkel een goed idee om een narrowcasting systeem in te zetten op je winkeldisplay? Hoogstwaarschijnlijk wel. Of je nu wilt werken aan sfeerbeleving, je klanten een beetje afleiding wilt geven bij het wachten of salespromotie wilt plegen, narrowcasting biedt meer mogelijkheden dan je misschien zou denken. Wij denken graag met je mee. Bron: Thisplays2.com