Je bedrijf op de kaart zetten (in Google maps)

Stel je nu eens voor dat je een nieuw bedrijf begonnen bent, of je hebt een nieuwe locatie geopend in een andere stad. Er komt dan veel op je af, er moet een hoop geregeld worden. Bijvoorbeeld een nieuw kantoor, extra werknemers en wellicht extra diensten. Waar ook zeker aan gedacht moet worden, is de vermelding op Google Maps.

Wanneer iemand in Google zoekt naar je bedrijf, dan komen de gegevens vaak direct naar boven. Dit zijn de gegevens uit Google maps en zijn erg belangrijk. Ook als iemand maps gebruikt om naar je te navigeren met de telefoon, wil je natuurlijk wel dat de gegevens kloppen. Anders staat een potentiële klant straks voor een dichte of verkeerde deur!

Aanmelding / Wijziging

Als je naar een nieuwe locatie gaat, dan is de kans groot dat er al een bestaande vermelding in Google is. Het beste kun je deze wijzigen naar de nieuwe locatie. Zo bestaan er niet 2 vermeldingen, wat natuurlijk een hoop verwarring voorkomt. Vaak heb je een Google account (Gmail) nodig om dit aan te passen. Heeft een extern bedrijf de vermelding gedaan, dan kun je het beste even contact met hen opnemen. Ze zullen de wijziging dan aanpassen.

Betreft het een nieuwe locatie of een geheel nieuw bedrijf? Dan is het aanmelden Google maps een eerste stap. Het profiel en de bedrijfsgegevens worden ingevuld in een formulier. Google wil er zeker van zijn dat je ook daadwerkelijk op dat adres gevestigd bent. Daarom moeten de adresgegevens worden geverifieerd. Er zal een kaart worden verzonden naar het opgegeven adres met daarin een unieke code. Deze code moet worden ingevuld en na verificatie zal het bedrijf actief zijn in Google maps en kunnen mensen er eenvoudig naartoe navigeren.

Meer informatie kun je hieronder zien in de video: